India is... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mara en Jeroen - WaarBenJij.nu India is... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mara en Jeroen - WaarBenJij.nu

India is...

Door: Mara en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Mara en Jeroen

31 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

Fantastisch. Geen Delhi belly, maar ook geen tijgers. Olifanten, kamelen, koeien, ossen, waterbuffels, ezels, apen, varkens, zwijnen, honden, ratten, eekhoorns en katten in de straten. Overheerlijke Lassi’s. 600 foto’s schieten maar ook op ongeveer 600 foto’s staan van Indiërs (af en toe met de gehele familie). Spiritueel. Het eerste land van onze wereldreis. Het meest veelzijdig met een stukje veep, eeuh, kip. Heerlijke chaos. Stank. Aangestaard worden. Vriendelijk maar asociaal. Heerlijk eten. Tempels, kerken en moskeeën. Spelen in een Bollywood-productie. Vrouwen in prachtige kleurrijke sari’s en mannen met tulbanden. Het land van grote verschillen. Het 1000 en 1 nacht gevoel, maar ook 1000 en 1 festivals en 1000 en 1 goden (waaronder de zilveren Barbapapa-god). Af en toe een namaste maar vooral veel hello hello hello. Overvolle steden en uitgestrekte landschappen. Over alles onderhandelen. Genieten van de zonsondergang. Mooie mensen ontmoeten. Smerig! Come look my shop. Levensgevaarlijk in een auto, en in een tuktuk, en in een riksja maar vooral lopend. De Taj Mahal. Een heel klein beetje rijkdom en heel veel armoede. Chai, chai, chai. Met 17 man in een jeep. Geuren en kleuren. Heel veel getoeter. Héél véél getoeter. Sloppenwijken. Touts. Chaotische bazaars. De skyline van Mumbai. Zwaaiende mensen. Stank. Forten en paleizen. Lange reizen in de trein met hele Indiase families (en al hun vieze en vervelende gewoontes). Af en toe zondigen met een McChicken maar verder vegetarisch. Nog moeten wennen aan het reizen en soms thuis missen, maar ook heel veel zin hebben in toekomstige avonturen. Aan de noodrem trekken als je uit wilt stappen. Langzaamaan het Indiase Engels leren begrijpen. Religie. Heel mooi maar ook heel lelijk. Het recht van de sterkste. De heilige Ganges. Heilige koeien en heilige apen. Heilige slangen. Heilige mensen. Verbazingwekkend. Prachtige rituelen. Genieten. Soms heel boos worden. Je vaak genaaid voelen. Soms ook echt genaaid worden. Overnachten voor 200 rupee en een biertje drinken voor 250 rupee. Genieten van home made pasta op de veranda van ons huisje in Goa, terwijl de regen met bakken uit de hemel valt. Wel al wat golven maar nog niet surfen. Muggen. Biertjes met reisgenoten. Gezien worden als een lopende zak met geld. No problem. De verkeerde kant op gestuurd worden. Een nieuwe broek voor 150 rupee. Bedelende mensen. Ons eerste salaris in ontvangst nemen. Zweten, zweten, zweten. Mara met 15 kilo op haar rug, Jeroen trouwens ook. Open riolen. Benzine kopen in een petfles. Afvalbergen. Drijvende dode vissen in de giftige zee bij Mumbai. Gerochel en gespuug. Aapjes voeren in Jaipur. Stank (of hadden we dat al genoemd?). Overal zon maar regen in Goa, maar dat duurde gelukkig maar één dag. Indiase mannen die aan elkaar zitten, bovenop elkaar zitten, tegen elkaar aan hangen en hand in hand lopen. Koeien op het strand. Soms teveel om te kunnen verwerken. Onvergetelijk. Links rijden. Where you from? Fantastisch!

Zijn we verliefd geworden op het land? Dat niet. Maar het is een geweldig land met ontzettend veel indrukken. We zijn blij dat we dit hebben gezien en beleefd. Ga naar India, het is een fantastische ervaring!

En nu: op naar Thailand!

• 31 Oktober 2010 - 09:07

Sophietje:

wat een leuke samenvatting. ik hoop dat tailand net zoveel indruk op jullie zal maken als india. Maar ik heb gehoord dat Tailand last heeft van wateroverlast, dus ik waarschuw jullie even. nog een prettige reis. groetjes je kleine zusje

• 31 Oktober 2010 - 09:52

Miriam:

wow, de eerste maand en het eerste land overleefd! En wat moeten jullie een ervaring rijker zijn! Nu op naar de volgende avonturen!!

• 31 Oktober 2010 - 11:19

Peer En Karin:

De eerste maand van jullie wereldreis van een jaar zit er alweer op. Zo te lezen hebben jullie ontzettend veel ervaringen en indrukken opgedaan, die je je leven lang niet meer zult vergeten. Geniet er maar van en hopelijk is Thailand net zo indrukwekkend als India.
    Tot de volgende keer
    Groetjes en xxxxx
    Peer en Karin.

• 31 Oktober 2010 - 12:26

Nynke Savenije:

Leuk om jullie verhalen te lezen! Prachtige foto's ook! Wat een avontuur, net even wat anders dan Mallorca:)
    Groetjes.

• 31 Oktober 2010 - 19:11

Mama:

Door jullie mooie verslagen en geweldige foto's heb ik het gevoel het allemaal meebeleefd te hebben. Ben benieuwd naar jullie volgende land. xxx

• 01 November 2010 - 09:37

Karin:

Alweer een maand voorbij, wat vliegt de tijd en wat een avonturen hebben jullie al meegemaakt in India. Thailand here we come, zou ik zeggen! Goede reis, veel plezier, geniet en beleef en vertel ons weer al jullie mooie verhalen!

Dikke X

• 02 November 2010 - 19:59

Lynn:

Wow, super geschreven weer en heerlijk om te lezen. De volgende is voor jou jeroen ;)

• 03 November 2010 - 09:04

Mara En Jeroen :

Bedankt voor het compliment, Lynn. Ik heb hem geschreven en de volgende is weer voor Mara :-) x Jeroen

• 03 November 2010 - 10:29

Angelique :

Jullie doen het echt goed zo voor een eerste keer en dan meteen India! Ik zal al jullie onderhoudende en leerzame reisverslagen lezen en wens jullie het allerbeste met de lange verre reis.

• 03 November 2010 - 11:35

Hans:

Heel leuk om te lezen. Beeldend alsof je het zelf meemaakt. Maar daar moeten we nog even een paar maandjes op wachten.
    Geniet er van

ennuh Jeroen....Het moet je toch troosten als je bedenkt wat de uitslag zou zijn geworden als we tegen 020 hadden moeten spelen. Juist... 20-0.

• 04 November 2010 - 18:36

Lau:

Het is maar goed dat jullie alles opschrijven, want je vergeet het nog, zoveel indrukken! Fantastisch allemaal en ook zeer herkenbaar, de verhalen over India. Ik zie Mara ook al in een fishermenpands lopen, heerlijk! Geen Yoga gedaan in India?

Ben benieuwd hoe de rest van de wereld jullie gaat bevallen. Geniet ervan en veel liefs uit Amsterdam,

Laurens.

• 07 November 2010 - 13:32

Delia De Domenico:

cara Mara,
    mi e' passato tra le mani il tuo bigliettino e mi sono detta: vado a vedere il suo sito...con un link a qs! ogni pezzo che leggo cresce...l'invidia! che viaggio meraviglioso state facendo! ...e come dicono anche gli altri:scrivi benissimo, e' un po' come vivere l'atmosfera di quei paesi così' lontani dal ns modo di vivere ma soprattutto di pensare.
    qs viaggio vi renderà' più + ricchi!!
    un abbraccio e a presto..si fa per dire.... vi seguirò a distanza!
    Delia

• 13 Oktober 2011 - 18:47

Menke Oosterlee:

Gaaf zeg , jullie zijn er geweest :) ik moet het ook gewoon doen !! mooie fotos !